|
|
ŞAHIS ŞİRKETİ KURULUŞ AŞAMALARI
2021 ŞAHIS ŞİRKETİ NASIL KURULUR - KURULUŞ AŞAMALARI
1. ADIM - SEBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİR
Şahıs şirketi kurmaya karar vediğinizde, öncelikle işinin ehli olduğunu düşündüğünüz bir Mali Müşavir bulmalı, muhasebe işlemleinin takibi için anlaşma sağlamalısınız. Zira, serbest muhasebeci mali müşavir olmadan, vergi beyannameleri verilememektedir.
2.ADIM - KURULUŞ İÇİN GEREKLİ BELGELER
Şahıs şiketi kurmak için, öncelikle bir işyeri adesi belirlemelisiniz. Bu adres, bir sanal ofis adesi olabileceği gibi, ikamet ettiğiniz evde home-ofis adresi de olabilir.
-
İşyeri Kira sözleşmesi
-
İkametgah Belgesi
-
İmza Sirküleri
-
Nüfus Cüzdan Sureti
-
3 adet fotoğraf
-
Muhasebeci Vekaleti
3. ADIM - VERGİ DAİRESİNE KAYIT VE GEREKLİ FORMLAR
-
İki adet vegi dairesi işe başlama bildirimi doldurulur.
-
İki adet , e-tebligat formu doldurulur
-
İki adet, internet vergi dairesi şifre talep formu doldurulur
-
Kira sözleşmesinin damga vergisi kestirilerek, tahakkuk fişi eklenir
-
SMMM Sözleşmesi ve diğer belgeler ile vergi dairesine iletilir
Vergi dairesi formlarını ve vergi dairesi kaydını, muhasebeciler vekaleten yapmaktadır. Vergi dairesine bu belgeler iletildikten sonra, memurlar, SMMM sözleşmesine istinaden , şirket kaydınızı yapacak, vergi levhanızı hazırlayacaklardır. Bu işlemden sonra, vergi dairesinden bir yoklama memuru 3-5 gün içince , işyeri adresinize gelip, yoklama tutanağı tutacaktır.
Bu süreçlerden sonra, şirketiniz resmi olarak kurulmuş olur. Vergi levhanızla, bankalardan şirket hesabı açabilirsiniz. Kaşe, fatura, irsaliye, makbuz gibi belgeleri matbaadan batırıp , ticari faaliyetlerde bulunabilirsiniz.
|
|
|
|
|